Diagnoza psychiatryczna dla dzieci i młodzieży do 19. roku życia. W razie potrzeby lekarz wdraża leczenie farmakologiczne jako wsparcie dla psychoterapii.
W sytuacjach, gdy trudności emocjonalne lub behawioralne dziecka są nasilone, wsparcie psychologiczne warto uzupełnić o konsultację z lekarzem psychiatrą. To spotkanie, które pozwala na pełniejszą diagnozę i, w razie potrzeby, wdrożenie leczenia farmakologicznego, które często staje się kluczowym elementem powrotu do równowagi i skutecznej terapii.
Dla kogo?
Dla dzieci i młodzieży, u których psycholog lub terapeuta zalecił konsultację psychiatryczną.
Gdy istnieje podejrzenie lub diagnoza zaburzeń nastroju (np. depresja), zaburzeń lękowych, ADHD, zaburzeń odżywiania lub innych trudności, które mogą wymagać leczenia farmakologicznego.
Dla rodziców zaniepokojonych nasileniem objawów u dziecka, które znacząco utrudniają mu codzienne funkcjonowanie.
W celu monitorowania i dostosowywania już prowadzonego leczenia farmakologicznego.
Na czym polega?
Pierwsza wizyta to szczegółowy wywiad z rodzicami i dzieckiem, podczas którego lekarz zbiera informacje o objawach, historii rozwoju i ogólnym stanie zdrowia. Celem jest postawienie diagnozy i omówienie dostępnych form leczenia. Lekarz wyjaśnia działanie ewentualnych leków, ich potencjalne korzyści i skutki uboczne, odpowiadając na wszystkie pytania rodziców. Kolejne wizyty są krótsze i służą monitorowaniu efektów leczenia.
Co zyskasz?
Kompleksową ocenę stanu zdrowia psychicznego Twojego dziecka, przeprowadzoną przez lekarza.
Jasną informację na temat potrzeby i możliwości zastosowania leczenia farmakologicznego.
Bezpieczny i profesjonalnie prowadzony proces leczenia, który jest integralną częścią planu pomocy dziecku.
Odpowiedzi na nurtujące Cię pytania i wątpliwości dotyczące farmakoterapii.
Spotkanie z rodzicem, którego celem jest sprawdzenie poziomu dojrzałości społecznej dziecka w przypadku podejrzenia występowania niepełnosprawności intelektualnej.
Cykl regularnych spotkań terapeutycznych z dzieckiem lub nastolatkiem, wspierających rozwój emocjonalny i społeczny. Praca w atmosferze zaufania i akceptacji.