Proces diagnostyczny mający na celu ocenę funkcjonowania dziecka i rozpoznanie trudności rozwojowych m.in. ADHD, trudności szkolnych i emocjonalnych.
Rzetelna diagnoza psychologiczna to klucz do zrozumienia przyczyn trudności Twojego dziecka. To uporządkowany proces, który pozwala precyzyjnie określić źródło problemów, nazwać je i zaplanować skuteczną, dopasowaną do potrzeb formę wsparcia w domu i w szkole.
Dla kogo?
Dla rodziców, których niepokoją trudności dziecka w domu lub w szkole.
Dla rodziców, którzy podejrzewają u swojego dziecka występowanie trudności rozwojowych, takich jak ADHD, zaburzenia koncentracji uwagi, spektrum autyzmu, zaburzenia nastroju.
Dla dzieci i młodzieży, których zachowanie lub emocje budzą niepokój, a dotychczasowe metody wsparcia okazały się niewystarczające.
Gdy potrzebna jest opinia psychologiczna dla innych specjalistów.
Dla rodziców, którzy chcą kompleksowo ocenić funkcjonowanie emocjonalno-społeczne swojego dziecka.
Na czym polega?
Proces diagnostyczny obejmuje zazwyczaj 2-3 spotkania. Rozpoczyna się od szczegółowego wywiadu z rodzicami na temat rozwoju i funkcjonowania dziecka. Następnie odbywają się spotkania z dzieckiem, podczas których psycholog, poprzez rozmowę, obserwację, zabawę oraz standaryzowane testy i kwestionariusze, zbiera potrzebne informacje. Całość kończy się spotkaniem podsumowującym, na którym omawiamy wyniki diagnozy, wnioski i przekazujemy konkretne zalecenia.
Co zyskasz?
Zrozumienie przyczyn trudności i mocnych stron Twojego dziecka.
Profesjonalną diagnozę, która nazywa problem i pozwala ukierunkować dalsze działania.
Pewność i jasność co do dalszych kroków, które należy podjąć.
Zalecenia do pracy w domu, w szkole lub na terapii.
Diagnoza psychiatryczna dla dzieci i młodzieży do 19. roku życia. W razie potrzeby lekarz wdraża leczenie farmakologiczne jako wsparcie dla psychoterapii.
Zajęcia grupowe, dobrane z uwagi na wiek dziecka i zgłaszane trudności. Poprzedzone spotkaniem kwalifikacyjnym w celu przyporządkowania do odpowiedniej grupy.
Złoty standard w diagnozowaniu spektrum autyzmu. Proces obejmuje wywiad z rodzicami, obserwację dziecka (ADOS-2) i pisemną informację o wynikach diagnozy.