Cykl regularnych spotkań terapeutycznych z dzieckiem lub nastolatkiem, wspierających rozwój emocjonalny i społeczny. Praca w atmosferze zaufania i akceptacji.
Terapia indywidualna to cykl regularnych spotkań, podczas których dziecko lub nastolatek w atmosferze pełnej akceptacji i zaufania może pracować nad swoimi trudnościami. To proces, który wzmacnia poczucie własnej wartości, uczy radzenia sobie z emocjami i rozwija umiejętności społeczne, prowadząc do trwałej i pozytywnej zmiany.
Dla kogo?
Dla dzieci i młodzieży doświadczających długotrwałego lęku, smutku, niskiej samooceny lub mających trudności z regulacją emocji.
Dla młodych osób po doświadczeniach traumatycznych, stracie lub w trakcie dużych zmian życiowych (np. rozwód rodziców, zmiana szkoły).
Dla nastolatków zmagających się z zaburzeniami nastroju, odżywiania lub problemami tożsamościowymi.
Dla dzieci, u których zdiagnozowano ADHD lub spektrum autyzmu, jako forma wsparcia w codziennym funkcjonowaniu.
Na czym polega?
Terapia opiera się na relacji terapeutycznej, która jest fundamentem całej pracy. Spotkania odbywają się regularnie, najczęściej raz w tygodniu. Forma pracy jest zawsze dostosowana do wieku i potrzeb – u młodszych dzieci często wykorzystujemy zabawę i techniki arteterapeutyczne, u nastolatków dominuje rozmowa. Terapia obejmuje również regularne spotkania z rodzicami, aby omówić postępy i przekazać wskazówki do pracy w domu.
Co zyskasz?
Dziecko zyska bezpieczną przestrzeń do wyrażania emocji i lepsze umiejętności radzenia sobie z nimi.
Poprawę w relacjach z rówieśnikami i rodziną.
Wzrost samooceny i poczucia własnej wartości u dziecka.
Jako rodzic otrzymasz wsparcie i konkretne strategie, jak pomagać dziecku na co dzień.
Profesjonalna ocena ilorazu inteligencji przy użyciu testu Stanford-Binet 5. Pozwala poznać potencjał intelektualny dziecka, jego mocne strony i obszary do wsparcia.
Diagnoza psychiatryczna dla dzieci i młodzieży do 19. roku życia. W razie potrzeby lekarz wdraża leczenie farmakologiczne jako wsparcie dla psychoterapii.
Zajęcia grupowe, dobrane z uwagi na wiek dziecka i zgłaszane trudności. Poprzedzone spotkaniem kwalifikacyjnym w celu przyporządkowania do odpowiedniej grupy.