Pierwsze spotkania z rodzicami (bez dziecka), kolejne z dzieckiem lub nastolatkiem. Celem jest zrozumienie trudności i zaplanowanie wsparcia.
Pierwszy krok w stronę zrozumienia i wsparcia Twojego dziecka. Konsultacja psychologiczna to bezpieczna przestrzeń, w której przyglądamy się trudnościom, odkrywamy mocne strony i wspólnie tworzymy plan działania, który przyniesie realną zmianę w codziennym funkcjonowaniu Twojej rodziny.
Dla kogo?
Dla rodziców zaniepokojonych zachowaniem lub emocjami swojego dziecka (np. wybuchy złości, lęki, smutek, trudności w adaptacji).
Dla dzieci i nastolatków, którzy przeżywają trudności w relacjach z rówieśnikami, w szkole lub w domu.
Dla młodzieży doświadczającej kryzysu, spadku motywacji, problemów z samooceną lub niepewności co do przyszłości.
Dla rodzin, które chcą lepiej zrozumieć potrzeby swojego dziecka i nauczyć się skutecznych metod komunikacji i wychowania.
Na czym polega?
Proces rozpoczynamy od spotkania z samym rodzicem (lub obojgiem rodziców), aby w spokojnej atmosferze omówić sytuację, historię problemu i Wasze oczekiwania. To czas na zebranie szczegółowego wywiadu. Kolejne spotkanie odbywa się już z dzieckiem lub nastolatkiem – w formie dostosowanej do jego wieku (rozmowa, zabawa, aktywności), aby zbudować zaufanie i poznać jego perspektywę. Na koniec wspólnie ustalamy plan działania.
Co zyskasz?
Spójny obraz sytuacji dziecka i zrozumienie przyczyn jego trudności.
Jasny, realny plan działania – pierwsze kroki i narzędzia do wdrożenia w domu i w szkole.
Profesjonalną informację, czy warto rozważyć dalszą diagnozę, terapię indywidualną czy zajęcia grupowe (TUS).
Poczucie spokoju i sprawczości – będziesz wiedzieć, co robić dalej i gdzie szukać wsparcia.na
Cykl regularnych spotkań terapeutycznych z dzieckiem lub nastolatkiem, wspierających rozwój emocjonalny i społeczny. Praca w atmosferze zaufania i akceptacji.
Złoty standard w diagnozowaniu spektrum autyzmu. Proces obejmuje wywiad z rodzicami, obserwację dziecka (ADOS-2) i pisemną informację o wynikach diagnozy.
Zajęcia grupowe, dobrane z uwagi na wiek dziecka i zgłaszane trudności. Poprzedzone spotkaniem kwalifikacyjnym w celu przyporządkowania do odpowiedniej grupy.