Profesjonalna ocena ilorazu inteligencji przy użyciu testu Stanford-Binet 5. Pozwala poznać potencjał intelektualny dziecka, jego mocne strony i obszary do wsparcia.
Ocena potencjału intelektualnego to klucz do zrozumienia indywidualnych zdolności i potrzeb edukacyjnych Twojego dziecka. Korzystając z testu Stanford-Binet 5 mierzymy iloraz inteligencji (IQ) oraz badamy różne obszary funkcjonowania poznawczego, co pozwala odkryć zarówno wybitne zdolności, jak i ewentualne trudności w uczeniu się.
Dla kogo?
Dla dzieci i młodzieży w celu oceny gotowości szkolnej.
Gdy istnieje podejrzenie wybitnych zdolności intelektualnych lub, przeciwnie, trudności w nauce i przyswajaniu materiału.
Jako element kompleksowej diagnozy, np. w kierunku ADHD lub ASD, w celu wykluczenia innych przyczyn problemów.
Gdy potrzebna jest opinia określająca poziom intelektualny dziecka dla innych specjalistów, szkoły poradni lub zespołu orzekającego.
Na czym polega?
Diagnoza przeprowadzana jest podczas indywidualnego spotkania dziecka z psychologiem. Test ma formę angażujących zadań, łamigłówek i pytań, dostosowanych do wieku osoby badanej. Atmosfera spotkania jest spokojna i wspierająca, aby dziecko mogło w pełni zaprezentować swój potencjał. Badanie pozwala na ocenę m.in. rozumowania płynnego, wiedzy, rozumowania ilościowego, przetwarzania wzrokowo-przestrzennego i pamięci roboczej. Po badaniu odbywa się spotkanie z rodzicami w celu omówienia wyników. W zależności od tempa pracy dziecka może być konieczne umówienie dodatkowego spotkania.
Co zyskasz?
Wynik ilorazu inteligencji (IQ) oraz szczegółowy opis profilu zdolności poznawczych Twojego dziecka.
Zrozumienie jego mocnych stron poznawczych oraz obszarów, które mogą wymagać dodatkowego wsparcia.
Pisemną informację z wynikami.
Solidną podstawę do planowania dalszej ścieżki edukacyjnej i terapeutycznej.
Cykl regularnych spotkań terapeutycznych z dzieckiem lub nastolatkiem, wspierających rozwój emocjonalny i społeczny. Praca w atmosferze zaufania i akceptacji.
Diagnoza psychiatryczna dla dzieci i młodzieży do 19. roku życia. W razie potrzeby lekarz wdraża leczenie farmakologiczne jako wsparcie dla psychoterapii.