Zajęcia grupowe, dobrane z uwagi na wiek dziecka i zgłaszane trudności. Poprzedzone spotkaniem kwalifikacyjnym w celu przyporządkowania do odpowiedniej grupy.
Trening Umiejętności Społecznych (TUS) to zajęcia grupowe, które w bezpiecznej i wspierającej atmosferze uczą dzieci i nastolatków, jak lepiej rozumieć siebie i innych. To praktyczna nauka komunikacji, radzenia sobie z emocjami i budowania dobrych relacji z rówieśnikami, prowadzona w formie zabawy i angażujących ćwiczeń.
Dla kogo?
Dla dzieci, które mają trudności w nawiązywaniu i podtrzymywaniu relacji z rówieśnikami.
Dla dzieci i nastolatków, którzy są nieśmiali, wycofani lub mają niską samoocenę.
Dla osób, które mają problem z rozpoznawaniem, rozumieniem i regulacją swoich emocji (np. złości, lęku).
Dla dzieci ze zdiagnozowanym spektrum autyzmu lub ADHD, jako forma treningu kompetencji społecznych.
Na czym polega?
Proces rozpoczyna się od spotkania kwalifikacyjnego z rodzicem i dzieckiem. Jego celem jest poznanie trudności i potrzeb, co pozwala na przyporządkowanie dziecka do odpowiedniej grupy wiekowej i tematycznej. Same zajęcia TUS odbywają się cyklicznie w małych grupach. Każde spotkanie ma swój temat (np. "Jak radzić sobie z przegraną?", "Jak rozpocząć rozmowę?") i jest prowadzone przez doświadczonych terapeutów w atrakcyjnej dla uczestników formie.
Co zyskasz?
Lepsze umiejętności komunikacyjne i łatwość w nawiązywaniu kontaktów.
Zwiększoną pewność siebie w sytuacjach społecznych.
Większą świadomość swoich emocji i skuteczniejsze sposoby radzenia sobie z nimi.
Umiejętność współpracy w grupie i konstruktywnego rozwiązywania konfliktów.
Diagnoza psychiatryczna dla dzieci i młodzieży do 19. roku życia. W razie potrzeby lekarz wdraża leczenie farmakologiczne jako wsparcie dla psychoterapii.
Złoty standard w diagnozowaniu spektrum autyzmu. Proces obejmuje wywiad z rodzicami, obserwację dziecka (ADOS-2) i pisemną informację o wynikach diagnozy.
Profesjonalna ocena ilorazu inteligencji przy użyciu testu Stanford-Binet 5. Pozwala poznać potencjał intelektualny dziecka, jego mocne strony i obszary do wsparcia.